МЕТОДИЧНИЙ ПОРАДНИК:

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У 2016/2017 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

ЗМІСТ

Передмова…………………………………………. 11

РОЗДІЛ 1. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ РОБОТИ В

ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ…………17

1.1. Методичні рекомендації щодо організації

освітньої роботи в дошкільних навчальних

закладах у 2015/2016 навчальному році………….17

1.2. Перелік чинних освітніх програм для

використання в дошкільних навчальних закладах у

2015/2016 навчальному році…………………….23

РОЗДІЛ ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ НАВЧАЛЬНО-

ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ШКОЛІ І СТУПЕНЯ…….27

2.1. Методичні рекомендації щодо організації

навчально-виховного процесу в початкових класах

загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016

навчальному році………………………27

2.2. Перелік навчальних програм для реалізації

варіативної складової навчальних планів

загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня,

рекомендованих МОН України…………………32

РОЗДІЛ ІІІ. ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ У

ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ІІ-ІІІ

СТУПЕНІВ ……………………………………………40

3.1. Освітня галузь «Мови і літератури»………….. 40

3.1.1. Українська мова…………………………………. 40

3.1.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення української мови в основній і старшій школі………………………………………40

3.1.1.2. Перелік навчальних програм з української мови,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………59

3.1.1.3. Українська мова в загальноосвітніх навчальних

закладах з навчанням мовами національних меншин……………………………………………..71

3.1.2. Українська література…………………………... 75

3.1.2.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення української літератури в основній

і старшій школі………………………….75

3.1.2.2. Перелік навчальних програм з української

літератури, рекомендованих МОН України,

для реалізації варіативної складової навчальних

планів у 2015/2016 навчальному році……………81

3.1.3. Зарубіжна література……………………………. 89

3.1.3.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення зарубіжної літератури в основній

і старшій школі………………………….89

3.1.3.2. Перелік навчальних програм із зарубіжної

літератури, рекомендованих МОН України, для

реалізації варіативної складової навчальних планів

у 2015/2016 навчальному році……………98

3.1.4. Мови і літератури національних меншин ….. 110

3.1.4.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення мов і літератур національних

меншин в основній і старшій школі………….......110

3.1.4.2. Перелік навчальних програм з російської мови,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………114

3.1.5. Іноземні мови……………………………………... 116

3.1.5.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення іноземних мови в основній і

старшій школі………………………………………116

3.1.5.2. Перелік навчальних програм з іноземних мов,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році……………………....119

3.2. Освітня галузь «Суспільствознавство»……...... 124

3.2.1. Історія……………………………………………… 124

3.2.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення історії в основній і старшій

школі………………………………………………124

3.2.1.2. Перелік навчальних програм з історії,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………127

3.2.2. Правознавство. Громадянська освіта.

Філософія…………………………………………...132

3.2.2.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення правознавства, громадянської

освіти, філософії в основній і старшій школі……132

3.2.2.2. Перелік навчальних програм з правознавства,

громадянської освіти, філософії, рекомендованих

МОН України, для реалізації варіативної

складової навчальних планів у 2015/2016

навчальному році…………………………………...136

3.2.3. Курси морально-духовного спрямування…….. 141

3.2.3.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення християнської етики в основній і

старшій школі………………………………………141

3.2.3.2. Перелік навчальних програм з курсів морально-

духовного спрямування, рекомендованих МОН

України, для реалізації варіативної складової

навчальних планів у 2015/2016 навчальному році. 142

3.2.4. Економіка………………………………………….. 144

3.2.4.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення економіки в основній і старшій

школі…………………………………………………150

3.3. Освітня галузь «Математика»………………….. 150

3.3.1. Математика………………………………………... 150

3.3.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення математики в основній і старшій

школі…………………………………………………150

3.3.1.2. Перелік навчальних програм з математики,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році……………………….154

3.4. Освітня галузь «Природознавство»……………. 157

3.4.1. Фізика та астрономія…………………………….. 157 6

3.4.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення фізики в основній і старшій

школі…………………………………………157

3.4.1.2. Перелік навчальних програм з фізики, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2015/2016 навчальному році………….....................166

3.4.2. Географія…………………………………………… 168

3.4.2.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення географії в основній і старшій

школі…………………………………………………168

3.4.2.2. Перелік навчальних програм з географії,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році……………………..173

3.4.3. Хімія………………………………………………. 182

3.4.3.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення хімії в основній і старшій школі ..182

3.4.3.2. Перелік навчальних програм з хімії,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році……………………….187

3.4.4. Біологія……………………………………………… 197

3.4.4.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення біології в основній і старшій

школі…………………………………………………197

3.4.4.2. Перелік навчальних програм з біології,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..202

3.5. Освітня галузь «Мистецтво» ………………………... 217

3.5.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення предметів художньо-естетичного

циклу:…………………………………………………217

Музичне мистецтво……………………………….. 218

Образотворче мистецтво…………………………. 219 7

Інтегрований курс «Мистецтво»………………... 220

Художня культура………………………………… 221

3.5.2. Перелік навчальних програм з освітньої галузі

«Мистецтво», рекомендованих МОН України, для

реалізації варіативної складової навчальних планів

у 2015/2016 навчальномуроці………………………223

3.6. Освітня галузь «Технології»……………………... 226

3.6.1. Інформатика……………………………………….. 226

3.6.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення інформатики в основній і старшій

школі…………………………………………………226

3.6.1.2. Перелік навчальних програм з інформатики,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..233

3.6.2. Трудове навчання (технології)…………………… 239

3.6.2.1. Інструкційно-методичні рекомендації щодо

вивчення трудового навчання, креслення та

предмета «Технології» у 2015/2016 навчальному

році……………………………………………………239

3.6.2.2 Перелік навчальних програм з предмета

«Технології» і трудового навчання,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..265

3.6.3. Креслення………………………………………….. 315

3.6.3.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення креслення в основній і старшій

школі………………………………………………….315

3.7. Освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»... 317

3.7.1. 3.13. Фізична культура……………………………. 317

3.7.1.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення фізичної культури в основній і

старшій школі………………………………………..317

3.7.1.2. Перелік навчальних програм з фізичної культури,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..325

3.7.2. Захист Вітчизни……………………………………. 333

3.7.2.1. Методичні рекомендації щодо організації та

змісту вивчення предмета «Захист Вітчизни» …….333

3.7.2.2. Перелік навчальних програм з предмета «Захист

Вітчизни», рекомендованих МОН України, для

реалізації варіативної складової навчальних планів

у 2015/2016 навчальному році……………………...338

3.7.3. Основи здоров’я……………………………………. 345

3.7.3.1. Методичні рекомендації щодо організації та зміс-

ту вивчення основ здоров’я в основній школі……..345

3.7.3.2. Перелік навчальних програм з основ здоров’я,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..347

3.8. Київщинознавство…………………………………. 350

3.8.1. Методичні рекомендації щодо вивчення курсу

«Київщинознавство» в школі І-ІІІ ступенів……….350

3.8.2. Перелік навчальних програм з київщинознавства,

рекомендованих МОН України, для реалізації

варіативної складової навчальних планів у

2015/2016 навчальному році………………………..360

РОЗДІЛ ІV. ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ

РОБОТИ………………………………………………………..362

4.1. Методичні рекомендації щодо організації

профорієнтаційної роботи…………………………..362

4.2. Перелік навчальних програм для

профорієнтаційної освіти…………………………...378

РОЗДІЛ V. ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД НАВЧАЛЬ-

НО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ……………………………....382

5.1. Перелік навчальних програм з психології, реко-

мендованих МОН України, для реалізації варіа-

тивної складової навчальних планів у 2015/2016

навчальному році…………………………………….382

5.2. Перелік корекційно-розвивальних і просвіт-

ницьких програм, рекомендованих науково-

методичною радою КНЗ КОР «Київський

обласний інститут післядипломної освіти 411

педагогічних кадрів», для використання у роботі

працівників психологічної служби закладів освіти

Київщини……………………………………………

ОЗДІЛ VІ. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З

ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ………….431

6.1. Методичні рекомендації щодо організації

навчально-виховного процесу для учнів з особ-

ливими освітніми потребами в загальноосвітніх

навчальних закладах у 2015/2016 навчальному

році……………………………………………………431

6.2. Перелік корекційно-розвиткових програм для

організації навчання дітей з особливими освітніми

потребами…………………………………………….493

РОЗДІЛ VIІ. ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА………………….. 456

7.1. Перелік навчальних програм гуртків, творчих

об’єднань позашкільних навчальних закладів,

рекомендованих МОН України та науково-

методичною радою КНЗ КОР «Київський

обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних кадрів»:………………………………..456

7.1.1. Художньо-естетичний напрям…………………….. 456

7.1.2. Науково-технічний напрям………………………… 466

7.1.3. Еколого-натуралістичний напрям………………….. 469

7.1.4. Туристсько-краєзнавчий напрям…………………... 479

7.1.5. Фізкультурно-спортивний напрям………………… 478

7.1.6. Військово-патріотичний напрям…………………… 490

7.1.7. Дослідницько-експериментальний напрям………... 491

7.1.8. Гуманітарний напрям……………………………….. 492

РОЗДІЛ VІІІ. ВИХОВНА РОБОТА………………………... 493

8.1. Нормативно-правове забезпечення виховної

роботи в навчальних закладах……………………..493

8.2. Перелік програм виховної роботи,

рекомендованих МОН України та науково-

методичною радою КНЗ КОР «Київський

обласний інститут післядипломної освіти

педагогічних кадрів……………………….................498

Бібліографічний опис нормативних документів. 508

Кiлькiсть переглядiв: 529

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.