ВСТУП. ПРЕДМЕТАСТРОНОМІЇ. ЇЇ РОЗВИТОК І ЗНАЧЕННЯ В ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА. КОРОТКИЙ ОГЛЯД ОБ’ЄКТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ В АСТРОНОМІЇ(1 ГОД) | |||
1. | Астрономія – фундаментальна наука, яка вивчає об’єкти Всесвіту та Всесвіт у цілому. Галузі астрономії. Зв’язок астрономії з іншими науками. Історія розвитку астрономії. Псевдонауковість астрології та її завбачень. Значення астрономії для формування світогляду та культури людини. Об’єкти дослідження та просторово-часові масштаби в астрономії. | Відеоурок за темою: "Астрономія - фундаментальна наука про Всесвіт" | ТЕСТ №1.1 |
ТЕМА 1. НЕБЕСНА СФЕРА. РУХ СВІТИЛ НА НЕБЕСНІЙ СФЕРІ(6 ГОД) | |||
2. | Небесні світила й небесна сфера. Сузір’я. Зоряні величини. | Небесна сфера. урок 2 (нова програма) | ТЕСТ №1.2 |
3. | Визначення відстаней до небесних тіл. Небесні координати. | Визначення відстаней до небесних тіл. Небесні координати | ТЕСТ №1.3 |
4. | Астрономія та визначення часу. Типи календарів | Астрономія 11 клас. Визначення часу. Типи календарів. | ТЕСТ №1.4 |
5. | Видимий рух Сонця. Видимі рухи Місяця та планет. | ||
6. | Практична робота №1. Робота з рухомою картою зоряного неба. Визначення положення світил на небесній сфері за допомогою карти зоряного неба (зоряного глобуса). | ||
7. | Закони Кеплера. Визначення маси і розмірів небесних тіл. | ||
ТЕМА 2. МЕТОДИ ТА ЗАСОБИ АСТРОНОМІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (3 ГОД) | |||
8. | Випромінювання небесних тіл. Методи асторономічних досліджень (спостережень). | ||
9. | Принципи дії і будова оптичного та радіотелескопа, детекторів нейтрино та гравітаційних хвиль. Приймачі випромінювання. Застосування в телескопобудуванні досягнень техніки і технологій. | ||
10. | Сучасні наземні й космічні телескопи. Астрономічні обсерваторії | ||
11. | Підсумковий урок за темами 1 та 2 | ||
ТЕМА 3. НАША ПЛАНЕТНА СИСТЕМА (6 ГОД) | |||
12. | Земля і Місяць | ||
13. | Планети земної групи: Меркурій, Венера, Марс і його супутники | ||
14. | Планети-гіганти: Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун та їхні супутники. | ||
15. | Карликові планети. Пояс Койпера, хмара Оорта. | ||
16. | Малі тіла Сонячної системи – астероїди, комети, метеороїди. | ||
17. | Дослідження тіл Сонячної системи з допомогою космічних апаратів. Гіпотези і теорії формування Сонячної системи | ||
ТЕМА 4. СОНЦЕ – НАЙБЛИЖЧА ЗОРЯ (3 ГОД) | |||
18. | Фізичні характеристики Сонця. Будова Сонця та джерела його енергії. | ||
19. | Реєстрація сонячних нейтрино. Прояви сонячної активності та їх вплив на Землю. | ||
20. | Практична робота №2. Визначення діаметра Сонця за допомогою камери-обскури | ||
21. | Підсумковий урок за темами 3 та 4 | ||
ТЕМА 5. ЗОРІ. ЕВОЛЮЦІЯ ЗІР (3 ГОД) | |||
22. | Зорі та їх класифікація. | ||
23. | Звичайні зорі. Подвійні зорі. Фізично- змінні зорі. Планетні системи інших зір | ||
24. | Еволюція зір. Нейтронні зорі. Чорні діри. | ||
ТЕМА 6. НАША ГАЛАКТИКА (2 ГОД) | |||
25. | Молочний шлях. Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці. Зоряні скупчення та асоціації. Туманності. | ||
26. | Підсистеми Галактики та її спіральна структура. Надмасивна чорна діра в центрі галактики | ||
ТЕМА 7. БУДОВА І ЕВОЛЮЦІЯ ВСЕСВІТУ (3 ГОД) | |||
27. | Світ галактик. Активні ядра галактик | ||
28. | Спостережні основи космології | ||
29. | Історія розвитку увлень про Всесвіт. Походження й еволюція Всесвіту. | ||
30. | Підсумковий урок за темами 5,6 та 7 | ||
ТЕМА 8. ЖИТТЯ У ВСЕСВІТІ (2 ГОД) | |||
31. | Людина у Всесвіті. Антропний принцип. | ||
32. | Імовірність життя на інших планетах. Формула Дрейка. Пошук життя за межами Землі. Питання існування інших Всесвітів. Мультивсесвіт | ||
33.-35. | Резервний час |
Коментарi