Батьківські збори: поради класному керівнику

Що варто робити для проведення ефективного спілкування з батьками:

Перед початком зборів краще «залишити за дверима» поганий настрій.

Відведіть на проведення батьківських зборів не більше 1,5 години.

Найприємніший звук для людини — її ім’я. Покладіть перед собою список з іменами та по-батькові батьків.

Перед початком батьківських зборів оголосіть питання, які плануєте обговорити.

Не забудьте «золоте правило» педагогічного аналізу: починати з позитивного, потім говорити про негативне, завершувати розмову пропозиціями на майбутнє.

Попередьте батьків, що не вся інформація може стати надбанням дітей.

Подякуйте всім, хто знайшов час прийти (особливо татусів).

Дайте зрозуміти батькам, що ви добре розумієте, як важко дитині вчитися.

В особистій бесіді оцінюйте успіхи дітей щодо їх потенційних можливостей.

Доведіть до батьків думку, що «поганий учень» не означає «погана людина».

Батько повинен піти зі зборів з відчуттям, що він може допомогти своїй дитині.

Не варто:

Засуджувати присутніх батьків за неявку відсутніх.

Порівнювати успіхи окремих учнів і різних класів.

Давати негативну оцінку всьому класу.

Переоцінювати значення окремих предметів.

Обирати для спілкування повчальний тон.

Осмислення підсумків батьківських зборів

Підведення підсумків зборів починається на самих зборах — необхідно зробити висновки, сформулювати необхідні рішення, дати інформацію про підготовку до наступного зібрання. Важливо з’ясувати і ставлення батьків до проведених зборів, розумно заздалегідь підготувати необхідні опитувальні листи для фіксування їх оцінок і побажань. Все це згодом стане предметом роздумів для класного керівника.

Предметом аналізу повинні також стати:

явка батьків, причини відсутності;

персональний склад батьків, які залишилися на особисту бесіду;

запитання батьків в ході зборів, їх участь в обговоренні питань.

Інформація про підсумки батьківських зборів повинна бути доведена до адміністрації школи і колег-педагогів.

Тематика батьківських зборів:

Початкова школа

Психологічні та фізіологічні особливості учнів молодшого шкільного віку.

Режим дня і його вплив на якість навчання.

Світ очима першокласника. Особливості сприйняття в учня першого класу.

Роль читання на початковому етапі навчання. Читання як джерело знань і одна з основ формування особистості.

Роль гри в розширенні кругозору дитини.

Виховання працьовитості. Розподіл обов’язків у родині.

Діти і гроші. Сімейний бюджет і дитина.

Пустощі і хуліганство — чи є відмінності?

Роль сім’ї у формуванні особистості дитини.

Середня школа

Адаптація учнів до умов навчання в середній школі: проблеми і завдання.

Індивідуальні труднощі школярів у навчанні та шляхи їх подолання.

Коли легко вчитися?

Здібна дитина — не дар природи. Нездібних дітей немає.

Роль сім’ї у вихованні культури поведінки дитини.

Психологічні особливості підліткового періоду. Роль сім’ї у формуванні почуття дорослості і прагненні до самостійності.

Бачити і розуміти. Співчуття, співпереживання і допомога дитині — гарантія миру, спокою і благополуччя в сім’ї.

Особливості міжособистісних відносин підлітків.

Психологічний стрес і підліток.

Допомога батьків у формуванні та розвитку вольових якостей.

Труднощі зростання та їх вплив на відносини між батьками та підлітками.

Виховання дітей і «ножиці часу».

Роль сім’ї і школи у виборі учнями шляху подальшої освіти.

Старша школа

Роль батьків у процесі вибору професії та самовизначенні підлітків.

Особливості старшого шкільного віку. Роль батьків у формуванні ціннісних орієнтацій.

Труднощі особистісного росту і їх вплив на навчання в школі.

Взаємодія класного керівника і батьків у формуванні класного колективу.

Професійні наміри і можливості учнів класу.

Джерело: http://shkola.net.ua/

Кiлькiсть переглядiв: 452

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.